Thursday, February 28, 2008

SiKitol anak luar nikah?

Oleh : AlHusseyn

Mulutnya turut dikatakan celupar kerana mencabar mantan Perdana Menteri Tun Dr.Mahathir supaya segera meletak jawatan semasa pertemuan dengan pelajar-pelajar di Kota London satu ketika dahulu. Dan terbaru secara angkuh Si Kitol @ Khairy Jamaluddin @ menantu Perdana Menteri ini dengan lagak bodoh sombongnya mendabik dada bahawa kehadirannya adalah untuk menghapuskan parti pembangkang.

Hasrat mahu menghapuskan itu apakah ia bermakna semua pemimpin dari parti pembangkang bakal dipasung serta penjarakan, atau dibunuh olehnya tidak diketahui maksud sebenar. Lebih menarik lagi mungkinkah ia turut membawa pengertian siapa sahaja menentang Abdullah Ahmad Badawi pasti bakal dihapuskan olehnya termasuklah Dato’ Seri Najib serta para pengikutnya.

Apa yang jelas kini melalui percaturannya beberapa orang kanan Dato’ Seri Mohd Najib sudahpun tergolek sebelum masuk gelangang kerana dicicirkan dari senarai calon pilihanraya termasuk Ishak Ismail di Seremban, Datuk Zahidi di Padang Besar Perlis, Datuk Malek di Taiping Perak, Datuk Mahadir Khir di Kedah, Datuk Rahman Bakar di Trengganu, Datuk Zaid Ibrahim di Kelantan, Datuk Saleh di Sabah dan ramai lagi yang dirasakan sebagai musuh politiknya atau sebagai pembangkang.

Hebat, cukup hebat menantu Perdana Menteri yang memakai nama tanpa Bin di mana mengikut lazimnya dalam masyarakat Melayu anak tanpa bapa adalah anak luar nikah,. Anak sundalpun diletakan namanya berbinkan Abdullah, namun Si Kitol abad ini hanya meletakkan namanya sebagai Khairy Jamaluddin tanpa Bin.

Baca seterusnya disini

No comments: