Saturday, March 1, 2008

Imam Hadhari suka berbohong

Oleh alhusseyn

Abdullah Ahmad Badawi menyifatkan ‘fatwa’ Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang membenarkan calon parti itu membuat tuduhan serta mendedahkan keburukan lawan sebagai sesuatu yang menghairankan, Abdullah berkata, Abdul Hadi telah mengajar orang melakukan perkara yang tidak betul.

Abdullah, Imam Islam Hadhari Malaysia telah mengangkat kata-kata Presiden PAS itu sebagai ‘Fatwa’.Imam Hadari Abdullah menyibarkan fitnah di sini

"Saya hairan kenapa presiden sebuah parti Islam membuat fatwa macam itu. Sebenarnya, ini adalah perbuatan ditegah agama kita, takkan dia tidak faham."

"Jadi, nyata sekali walaupun dia memimpin sebuah parti Islam tetapi dia mengajar orang apa yang tidak betul dan tidak elok. Dulu dia buat macam-macam fatwa. Dia rajin keluar fatwa," kata Abdullah, yang dikenali sebagai pembohong disinidan kalau anda rajin,taip "Abdullah Bohong" di google search, anda akan dapat banyak maklumat disitu tentang tabiat Abdullah dimana testimoni dari bekas Bossnya sendiri Tun Dr Mahathir berkata:

“Abdullah always makes statements which are actually lies, he had developed a habit of lying after becoming friendly with the leaders of Britain, the United States and Australia.”

Terjemahannya:

“ Abdullah selalu membuat kenyataan yang sebenarnya pembohongan , dia telah memupupuk tabiat berbohong sejak lepas berbaik-baik dengan pemimpin Britain , Amerika dan Australia.”

Kita telah baca komentar Imam Hadari diatas ; jom kita jengok pula pandangan ulama lain dan buat perbandingan . Islam melarang membunuh tanpa sebab ; tetapi dibolehkan dalam keadaan tertentu seperti dalam peperangan dan sebagainya.Apakah Islam tidak membenarkan mengumpat ? Mari kita meninjau pandangan mereka yang diiktiraf sebagai ilmuan Islam dan ulama seperti berikut:

  • Menteri Besar Kelantan Tn Guru Nik Aziz berkata, sebagai seorang yang alim, Abdul Hadi tentu tahu apa yang dikatakannya.

    "Memang saya setuju dengan kenyataan Datuk Seri Presiden (Abdul Hadi) itu... dalam mencari kebenaran dan memilih pemimpin, kita terpaksa mengumpat. Lihat sterusnya disini

  • AJK PAS Pusat, Ustaz Abdul Ghani Shamsudin menegaskan Islam membenarkan perkara tersebut dilakukan supaya rakyat yang teraniaya tidak terus dizalimi.


    “Tindakan memberitahu keburukan orang lain atau pihak yang berkuasa itu boleh dan dibenarkan dalam Islam. Begitu juga menyatakan keburukan untuk memberi nasihat kepada seorang perempuan yang mahu berkahwin dan kita tahu lelaki tersebut tidak baik, kita mesti mendedahkan keburukan lelaki itu kepada perempuan tersebut," kata nya disini

  • Dr. Haron Din menegaskan Islam membenarkan kempen mendedahkan keburukan calon parti lawan bagi memastikan pemimpin yang dipilih adalah berwibawa. -harakah-

    Imam Hadari Abdullah yang kononnya tidak suka buat fitnah dan mengata orang pernah membuat kenyataan di Berita Harian 11 Ogos 2006 bertajuk :

    "Pak Lah tak layan sikap macam iblis"?

    Kenyataan Abdullah itu ditujukan kepada bekas ketuanya, Tun Dr Mahathir Mohamad.

    Bekas Perdana Menteri Malaysia Dr Mahathir Mohamad sewaktu mengulas kenyatan Abdullah itu menyifatkan pemimpin-pemimpin Umno membawa budaya kurang ajar, menjadikan beliau pariah dalam parti itu serta memanggilnya (Dr Mahathir -dirinya) beruk dan iblis.

    "Itu budaya kurang ajar. Ada yang panggil saya beruk, ada panggil iblis, ini budaya Umno yang baru," kata Dr Mahathir.


    Menuduh orang lain iblis bukan maki hamun? Bukan mengata orang? Dan pernahkah kita semua mendengar Abdullah memuji mana-mana pemimpin PAS? Mengumpat pemimpin PAS merupakan zikir harian Abdullah.
  • No comments: